EF SCHOOL

Idag var min sista dag i skolan! Har fått alla betyg och sagt hejdå till lärarna!!
Tänkte berätta lite mer om skolan!
 
Jag har högst 3 lektioner varje dag, men det är för att jag går i kurstypen General! Alltså är det inte "lika seriöst" som de andras kursen! Jag är ju här i bara 4 veckor, så jag tyckte att det passade bra så har man mer tid för annat på fritiden!
 
Varje dag får man någon form av läxa, vilket jag inte alls var förberedd på när jag kom dit.. Så första dagen i skolan min lärare bara; "Okey, so the homework for tomorrow" - och jag tänkte bara vafaaaan är detta?!?!?
Men ärligt så är det inte alls svårt!! Det är typ en uppgift i boken eller en "rapport" som då är lite större!
 
Jag valde även till en annan "lektion" till min kurs, och då valde jag filmstudies - vilket betyder att du bokstavligt talat sitter och kollar på film och sen pratar om den! Och varje lektion har någon med sig snacks hehe!!
 
Lärarna är jättetrevliga! Gillar vissa mer än andra, men de vet vad de gör och jag är jättenöjd över mina lärare!!
Här får ni lite bilder på hur skolan och klassrummen ser ut, även min klass!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0